drewno 2

drewno 2

Wednesday, June 13, 2012

New York City Subway

najwazniejsze w nowojorskim metrze, jest to, ze
CHOLERNIE DOBRZE DZIALA
mozna przejechac z jednego konca miasta np. z dolnego Brooklynu
na sama gore chocby do Bronx w niedlugim czasie
oplata niezleznie od trasy 2.5 bucks'a
to metro jest niezawodne
niesie tez ze soba pewien klimat miasta
przy czym jest syfskie, odrapane i miejscami smierdzace
szczurki na torach jak i peronach nie sa wcale rzadkoscia

niektore stacje sa bardziej zadbane, maja fajne mozaiki, albo rzezby, chocby ta na 8 Ave i 14 St
albo stacja pod mostem brooklyn'skim gdzie wkomponowne sa stalowe liny
albo tez ta na Union Square ze starymi filarami

najciekawsi sa jednak ludzie, jak czekaja na pociag
to co robia w pociagu, co czytaj, co nosza

no i te komunikaty:

"Stay clear of the closing door" V. powtarzala to jak jakos melodyjke :))))

oficjalne strona: http://en.wikipedia.org/wiki/New_York_City_Subway






































2 comments:

  1. Naprawdę niezły klimat ma to metro! szczególnie podobają mi się te filary z wystającymi drutami. Miałam okazję jeździć tylko warszawskim metrem, które jest w porównaniu do klimatów z NY czyściutkie, wypolerowane. Inne. Wiadomo jest też dużo młodsze. Niestety nie byłam jeszcze na stacji Plac Wilsona, i mam nadzieję, że przy następnej wizycie w W-wie uda mi się tam pojechać. Robi wrażenie http://bryla.gazetadom.pl/bryla/1,85301,5120061,Stacja_metra_z_Warszawy_najlepsza_na_swiecie.html

    Moją uwagę przyciągnęły te figurki z brązu :) Od razu przypomniały mi się krasnale we Wrocławiu. Ostatnio też u nas w mieście pojawiły się małe brązowe żorki. Także okazuje się że metro w NY jest bardzo inspirujące :))

    ReplyDelete
  2. te filary z wystajacymi drutami to wkopmonowana czesc zabytkowa stacji
    niedlugo czesc stacji 14 Street - Union Square bedzie obchodzic 100 lat!!!
    W 2011 przewinelo sie przez nia 34,927,178 pasazerow, co czyni te stacje 4 co do natezenia ruchy w NYC :)))

    warszawskim metrem jeachalam chyba tylko raz, jakies 11 lat temu i wtedy stacji bylo zaledwie kilka

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...